Najczęstsze pytania

Kupiłem swój telefon w innym kraju. Czy też możecie go naprawić?

Tak, naprawiamy wszystkie urządzenia firmy Apple niezależnie od miejsca nabycia.

Jaki jest okres gwarancji na urządzenia / akcesoria?

Wszystkie urządzenia oraz dołączone akcesoria objęte są międzynarodową roczną (1) ograniczoną gwarancją firmy Apple, którą można rozszerzyć do dwóch (2) lat dla urządzeń iPad oraz do trzech (3) lat dla komputerów Mac poprzez wykupienie pakietu AppleCare Protection Plan, dostępnego w każdym salonie iDream, naszym serwisie lub sklepie internetowym.

Skąd mogę wziąć numer IMEI lub SN sprzętu?

Jeżeli sprzęt uruchamia się normalnie, numer IMEI lub SN dostępny jest w informacjach o urządzeniu:

  • Instrukcja dla komputerów Mac: należy wybrać  -> Ten Mac
  • Instrukcja dla urządzeń iOS (iPod, iPhone, iPad): należy podłączyć urządzenie do iTunes, następnie w zakładce „Podsumowanie” u góry widoczny jest numer seryjny.
  • Instrukcja dla telefonów iPhone: w szybki sposób można uzyskać numer IMEI wpisując kod *#06# w połączeniu telefonicznym.

Jeżeli sprzęt nie uruchamia się – numer seryjny powinien być widoczny na obudowie urządzenia, dla każdego w innym miejscu:

  • Komputery Mac – spód obudowy
  • iMac – na stopce
  • starsze modele MacBook Pro – z tyłu urządzenia powyżej portów USB.

Jakie dokumenty dostarczyć, aby uzyskać serwis gwarancyjny?

Jeśli Klient dostarcza sprzęt bezpośrednio do serwisu lub salonu sprzedaży iDream – nie są konieczne żadne dokumenty.

W przypadku bezpośredniej wysyłki do serwisu konieczne jest wydrukowanie oraz podpisanie regulaminu oraz zawarcie krótkiego opisu usterki i czasu jej występowania.
Zgłoszenia usterki można również dokonać tutaj.

O czym pamiętać przed wysyłką sprzętu do Serwisu?

Przed wysyłką do Serwisu warto wykonać świeżą kopię zapasową swoich danych, gdyż w trakcie diagnozy konieczne może być wykasowanie zawartości urządzenia. W przypadku sprzętów typu iPhone, iPad czy iPod należy wyłączyć usługę „Znajdź”, zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Zaloguj się na stronie icloud.com za pomocą swojego Apple ID. Odszukaj ikonę radaru („Znajdź”), i kliknij na nią.
  2. Wybierz opcję „Wszystkie urządzenia”, a następnie wybierz swoje urządzenie mobilne – iPhone, iPad lub iPod.
  3. Kliknij opcję „Wymaż” i wprowadź hasło konta Apple ID.
  4. Gdy urządzenie zostanie wymazane – wybierz polecenie „Usuń z konta”.
  5. Wybierz nieaktywne urządzenie, a następnie jeszcze raz kliknij przycisk „Usuń z konta”.
  6. Wyłącz usługę „Znajdź” na swoim urządzeniu mobilnym wybierając „Ustawienia” -> iCloud -> Znajdź mój [iPhone, iPad, iPod], a następnie wyłącz usługę podając hasło do konta Apple ID.

Jaki okres gwarancji obowiązuje na usługę naprawy w iDream?

Roczna gwarancja na wymienione w naprawie części przysługuje jedynie urządzeniom gwarancyjnym zakupionym po 2 marca 2015 roku z polskiej dystrybucji (np. z salonów iDream). W innym przypadku Klient otrzymuje gwarancję 90-dniową. 

Czy Serwis iDream realizuje programy naprawcze firmy Apple?

iDream jako autoryzowany Serwis realizuje wszystkie programy naprawcze Apple. Należy pamiętać jednak o tym, że każdy użytkownik może sprawdzić, czy sprzęt kwalifikuje się do danego programu naprawczego. Wystarczy wpisać na stronie Apple.com numer seryjny urządzenia.

UWAGA: Prócz puli numerów seryjnych kwalifikujących urządzenie do partycypacji w programie naprawczym, dane urządzenie może nie wykazywać opisanych w programie symptomów. Np. iPhone kwalifikuje się numerem seryjnym do programu wymiany baterii, jednak w Serwisie okazuje się, że wynik testu baterii jest pozytywny (PASS), wówczas Serwis nie wymienia baterii w telefonie klienta.

Ile zapłacę za wykonanie naprawy?

Większość cen napraw można znaleźć w naszym cenniku . Każda naprawa jest traktowana indywidualnie i dla każdej z nich serwis wykonuje oddzielny kosztorys.

Jakie odnoszę korzyści z tytułu wykupienia pakietu AppleCare?

Po pierwsze – wydłużasz sobie okres gwarancyjny sprzętu z jednego roku do nawet trzech lat, w trakcie których naprawę możesz zlecić na całym świecie.

Ponadto Apple w ramach tego okresu zapewnia fachowe wsparcie telefoniczne oraz dodatkowe opcje serwisu sprzętowego. Wszystko to dostępne w ramach jednego pakietu, który możesz zakupić u nas w serwisie bądź w każdym z naszych salonów iDream, a także w sklepie internetowym iDream.pl.

Zakupu planu ochrony AppleCare Protection Plan należy dokonać w ciągu 12 miesięcy od pierwotnej daty nabycia komputera Mac lub iPad.

Więcej informacji można uzyskać na stronie wsparcia Apple: http://www.apple.com/pl/support/products/